Fotoalbum

AUSTRALIEN
          20. feb. - 13. marts
                     2010

Dag 1: Udrejse fra Kastrup.

Gæsterne mødes med rejselederen i Kastrup lufthavn hvorefter vi forlader vinterkolde Danmark og begynder vores drømmerejse med Quantas, som flyver os til London med ventetid på 6 timer, derefter til Bangkok.

_______

Med taxa tog vi til Kastrup lufthavn, i god tid. I hallen mødte vi næsten alle, selv dem fra Aalborg, som måtte tage toget i stedet for fly, for der var store problemer på grund af snemassen.

Fløj til London, Harrow ventede vi 6 timer for at komme med fly, ventetiden føles kort, for alle snakkede, så disse timer jo gået, herligt.
____

Dag 2: Ankomst til Asien.

Ankomst til Bangkok om eftermiddagen. Bus til vores til vores 5 stjernede hotel, Century Park hotel. Efter et let måltid skal vi på aftenudflugt til det livlige Patphong Nigtht Marked.

______

Ankomst til hotellet og anvist værelse, gik i bad, skifte tøjet efter den lange flyvetur. Spiste aftensmaden på hotellet, efter endt spisning, sagde vi godnat til deltagerne.
_____

Dag 3: Chaopraya floden.

I dag skal vi med ”long-trail boats” en lang fladbundet båd på Bangkoks hovedflod og mærke stemningen fra det flydende marked, hvor der købes og sælges fra bådene. Sidst på eftermiddagen flyver vi videre til Sydney, – Australien.

_______

Tidlig morgen ventede bussen for at køre Bangkoks floder, men måtte vente længe. En person var ikke stået op, 2 personer har glemt at betale visse vare på hotellet.

En besværlig adgang til ombord til båden, ubehagelige meget lave sideplads som er typisk på den meget smalle både, utrolige smukke stolpe- huse, og endte til marked hvor folk tilbød vare fra smalle både, et stor oplevelse. En person kom i klemme med benet, mellem båden og opsigningspladsen, fik sår på benet, buschaufføren ordner pleje af ben. Steen tog videooptagelse af bådturen.

Videre til Stats kontrollerede smykkebutik, hvor prisen er under kontrol, et par deltager købte smykker. videre til Bangkoks lufthavn, gennemgået paskontrol, kuffertkontrol og kontrol af vores tøj for smugleriet, kom vi endeligt ombord på fly. Og ikke nok med det skulle vi alle udfylde skema, den besværliggøres, for der var vanskelige spørgsmål som hvilket medicin du tager, er der jord i din sko? KL. 6.00 I Sydney tid landende vi, og igen skulle vi gennemgå alle kontroller.

________

Dag 4: Velkommen til Sydney - Australien.

Efter ankomsten til Sydney kører vi i bus til vores hotel ”Travelodge Sydney” hvor vi skal tilbringe de 4 næste nætter. Hotellet ligge centralt i Sydney og tæt ved havnen, så der vil være rig mulighed for at gå ture på egen i denne smukke by.
______

Endeligt til hotellet, det viste sig at det lignede mere vandrehjem end hotel, hvor der kun serveres morgenmad, med visse mangler, værelset er med køkkenet, vi boede på 11´etage, kikkede lidt af byen, for at finde frokost, ellers travede vi næsten Sydneys indre by indtil aftensmad. Efter endt spisning tilbage til ”vandrehjemmet”, for at sove.

Dag 5: Sigthseeing tur, Bondi Beach – en dag rig på oplevelser.

Vi begynder opholdet med en byrundtur I Sydney og slutter dagen af med et besøg på Bondi Beach, hvorfra vi også skal nyde den smukke indsejling til havnen fra The Cap. Vi skal naturligvis også se Operahuset, Mrs. Macquarie´s Chair, det fashionable Padington og Double Bay, Kings Cross, Harbour Bridge og den Botaniske Have.
______

Tidlig morgen 8,30 kom bussen og kørte rundt som nævnt overfor, besøg operahuset, var så flot vi så ikke Botaniske have. Tilbage til ”vandrehjemmet” ud i byen for at finde et frokoststed, og igen vandre Sydney rundt, livrigt by, Dette kan København slet ikke følge med, selv omkring havnen, Aftensmaden indtog vi på resurant, med udsigt over havnen, flot flot, på vej ud fra resurantet så vi en isbutik. Hvor det stod DANMAK, oj oj, næsten alle købte isvarvel- mørket sænkede over Sydney, så vi et flot lyshav fra alle højhuse. Steen tog foto af lyshav fra disse høje huse. Hjem efter dejlige oplevelse, sov virkeligt godt den nat.

Dag 6: Blue Mountains.

The Blue Mountain er et stort naturområde med et fantastisk sceneri med gummi- og eukalyptustræer og med klipper og bjerge op til 1100 meters højde. Vi besøger Featherdale Wildlife Park, hvor der er mulighed for at håndfodre kænguruer, se koala pungbjørne og de australske vildhunde, Dingos. Videre til Echo Point og de Tre Søstre, kabelbanen, Crose Valley og Govetts Leap med den fantastiske udsigt. Dagen sluttes af ved Homebush Bay, vært ved de Olympiske Lege i 2000.

____

Kl.9.00 kom bussen, bussen kørte i en times tid, det føles meget laaang tid, utrolige flotte bjerge, parken med masser af dyr, kokogille springer op for at få fat i maden. Kabelbane kørte næsten lodret ned næsten 400 meter. Træer i mange meters høje, samt mange typer sorte. Endte med at se Olympiske station. Hjemme igen til aftensmaden.
_____

Dag 8: Sydney – Ayers Rock - ørkenen.

Vi forlader nu storbyen Sydney og flyver til Ayers Rock – den røde sten – midt i landet Australien. Her venter os store oplevelser. Vi kører til The Olga and the Vally of The winds Tour. Nyd den smukkeste solnedgang, du kan tænke dig over Ayers Rok. Vi slutter dagen af med en dejlig barbeque i lejen omgivet af den flotteste stjerneklare himmel.
______
Regn !!!! Åh nej regn regn ( i næsten 2 dage…) ingen sol, det lykkes ikke at se den røde sten at oplyse ved solnedgang, men virkelige hyggeligt pininic. Trods alt tog vi med godt humør.

Tidlig morgen ved 8 tiden lige efter morgenmaden kom bussen for at køre os til flyvestationen, efter 3 timer landes vi på Ayers Roock, ud af lufthaven mødte vi regnvejret, kørte lige til  lejen for at have en dejlig barbeque i lejen omgivet af den flotteste stjerneklare himmel. Ak nej nej vi så intet den flotte stjerneklare himmel. Vi alle blev meget våde, meget besvær at grille maden. Regnvand flød under bordet.
Lejen viste sig at det er samme område hvor vi har værelsen tæt på.

____

Dag 9: Ayers Rock – Kings Canyon.

Dagen starter tidligt, hvor vi skal se det fantastiske syn, når solen langsomt bevæger sig op og henover Ayers Rock. Der er tid til at bestige stenen og stå på toppen. Morgenmaden servers på hotellet, hvorefter vi kører videre til Kings Canyon. Efter ankomsten til hotellet, er der en let vandretur af 1 – 2 timers varighed i Kings Canyon.
2. dags regn, turen aflyst for det er ikke muligt at se eller bestige stenen og stå på toppen, grunden af regn, som er farligt at gå på grund af glathed.
____

Dag 10: Kings Canyon – Alice Springs.

I dag skal vi på en guidet Rim Walk i Canyon. Her finder vi tropiske søer, ”Edens Have” og spektakulære klippeformationer ved den ”Tabte By”. En helt igennem flot og betagende oplevelse. Rejsen fortsætter til Alice Springs med ankomst sidst på dagen.

Dag 11: Alice Springs – det røde land.

”Det røde center” i Australien, som Alice Springs også kaldes, er et helt unikt geografisk område i midten af landet. Området ved Alice Springs er et af verdens smukkeste og farverige steder, hvor naturen danner fascinerende landskaber. Vi kører på en guidet byrundtur og ender på toppen af Anzac Hills, hvor der er panoramaudsigt over byen. Vi besøger de flyvende læger, Telegrafstationen, hovedkvarteret for The School of the Air og se, hvorledes børn bliver undervist. Vi slutter af med et besøg i den Botaniske Have, hvor vi finder over 250 forskellige arter af Australske planter. Tilbage ved hotellet ca. kl. 13.00 og resten af dagen er til fri disposition.

Dag 12: Alice Spring.

Efter morgenmaden kører vi til Western MacDonnell National park. Vi gør hold ved Den dybe røde kløft Standley Chasm, som gør indtryk på alle. Herefter videre til mystiske Ellery Creek Big Holes klare vande, hvor der kan bades. Vi kører videre til Ochre Pits, Glen Helen George hvor frokosten serveres. Tilbage på hotellet sidst på eftermiddagen.

Dag 13: Alice Springs til tropebyen Cairns
Efter morgenmaden skal vi med fly til trope- og feriebyen Cairns. Her tilbringer vi i alt 5 nætter på et dejligt Ressort, så der er god tid til at nyde omgivelserne og klimaet samt det spændene udflugtsprogram som ligger for de kommende dage.

Dag 14: Cairns – Undara Vulkan og Nationalpark.

275 km. sydvest for Carins ligger Undara, et naturfænomen ud over det sædvanlige med vulkaner og lava tunneler. Vi kører via højlandet til Queensland´s outback og ankommer til vores overnatning for de næste 2 nætter.

Dag 15: Undara.

Vi vågner op til en mangfoldighed af fugle- og dyreliv, som betragtes mens vi spiser morgenmaden. En halvdags udflugt med guide til verdens største lava tunnelerne. Der bliver tid til et solnedgangs tur, hvor vi kan følge det vilde dyreliv på nærmeste hold. Om aften er der middag og forskellige aktiviteter på vores ranges.

Dag 16: Undara – Cairns.

Efter morgenmaden er der tid til på egen hånd at gå på opdagelse på de mange afmærkede ruter. Tag f.eks. på tur til ”The One Hundred Mile Swamp” og se det vilde tropiske fugleliv. Om eftermiddagen vender vi tilbage til vores hotel i Carins Bay Village Tropical Retreat.

Dag 17: Cairns - Great Barrier Reef og Michaelmas Cay.

Husk badetøj, solcreme og håndklæde. I dag venter der os nye store oplevelser ombord på Ocean Sprit, en katamaran. Dagen byder på koralfisk, natur og en skønhed, som er svær at forestille sig hvis ikke man har set det. Der serveres en dejlig frokost ombord på det gode skib ”Ocean Sprit” .

Dag 18: Cairns.

Dagen i dag er afsat til afslapning. Tag en tur i svømmepoolen eller gå på opdagelse i Carins. Mulighederne for en dejlig dag er uendelige.

Dag 19: Carins - Vulkaner, sejltur og store smukke vandfald.

Vi starter dagens udflugt til det vulkanske krater Lake Barrine efterfulgt af en guidet tur gennem regnskoven og sejltur på søen, hvor vi drikker vores morgente. Oplevelserne fortsætter til ”Curtain Fig Tree” med frokosr ved Woodleigh Cattle Station og sluttes af ved det fantastiske smukke vandfald ”Millaa Millaa Falls”.

Dag 20 - 21: Cairns – Singapore, verdens renest by.

Vi tager afsked med Australien og fortsætter rejsen til Singapore med ankomst sidst på dagen. Vi skal her på sightseeing tur til de mest kendte steder: Parlement House, Supreme Court samt Botanic Garden. Her er gode indkøbsmuligheder, f.eks. elektronik, smykker, silke og batik fra Indonesien. Vi slutter denne fantastiske rundrejse af på den bedste måde med en afslutningsfrokost, som serveres på det verdenskendte Hotel Raffels, kendt for sin orientalske atmosfære og drinken: Singapore Sling!.

Dag 22: Ankomst til København.

Efter natflyning fra Singapore ankommer vi til Danmark

Seneste kommentarer

hej steen . laver du slægtsforskning på geni? er det din profil https://www.geni.com/people/Anna-Schr%C3%B8der/6000000175994921885 .